Location:-

Thursday, November 19, 2009

seronok ker kerja...


terpikir juga aku pasal kerja aku... sonok ker aku keje nih... bangun pagi balik petang (dekat2 magrib)... tu semua pasal nak wat kerja ker nak duit gaji bulan2... yang mana satu aku nak nih....


pagi2... walau pun ujan, pi juga kerja... lagi bes peluk b**** , kalau duk umh hehehe... tapi ok juga.. ada masa juga aku abiskan. balik kg... org kg kata kerja kat kl.. pegawai lagi tu... wahhhh hebat kan... tapi itu dulu... balik kg, pakai kete kecil, org tak pandang pun... lain lah aku beli kete besar yg mata belalang ker kacang.. k juga... mesti ramai mak bapa org kg.. jeles .. dulu aku tekle anak diaorg jual mahal, tak nak ambik aku jadi menantu diaorg... hehehe


keje kl... gaji pegawai pun... rasa tak cukup juga... sewa umh, makan, belanja aweks (aku ada ker aweks)... macam2lah.. kalau nak abiskan duit... banyak jer idea timbul.... tu lah... keje pulak nga bos yang tak memahami jiwa, pun satu hal... bila nak tenang hidup nih....


tapi .. terpikir juga aku... apa yg paling bes aku keje sini yer.. tahun dah masuk tahun ke-3... aweks2 kat sini pun tak lawa sangat... staff popuan ramai... tapi dah expire.. nak wat camana... nasib tak menyebelahi diri... tapi tak apa, opis aku tgh bandar... leh tengok aweks seksi balik n dtg keje... dah kira ok lah... hilang stresss keje... ok tak idea tu...(nampak sangat tak ikhlas keje)...


k apa?


3 comments:

  1. Keje is keje..kite keje utk ape? itu kena tny diri sendiri..Kalau nak di ikutkan keje mane2 same jer..akan ada juge stress nyer..cuma the way we tackle the stress yg membezakan kite dgn yang lain..ape yg penting kite kena tau n ingat..kerja merupakan amanah..so pegang amanah baik2..jgn asyik nk mkn gaji bute jer. perlu di ingat, ape yg kite lakukan adalah darah yg mengalir dalam tubuh kite..if kite sering merungut dgn amanah yg diberikan, berkat ke keje kite? thats y ramai org keje tapi tak pernah rase senang...

    so..renung2 kan..dan selamat beramal..hee *wink*

    ReplyDelete
  2. amboiii... ni nak g keje ke nk buat lagha??? hehhee...iskk2 awk awk.. tetapkan niatmu dalam mencari sesuap rezeki moga beroleh keberkatan insyaAllah... Wallahualam. :)

    ReplyDelete
  3. sedar la diri tu skit..kite tu dah kawin..anak dh 2 org..buat la cara anak dua..wife kat rumah tu x terlayan..nak layan org lain..x adil la camtu

    ReplyDelete